KOCASİNAN BELEDİYESİ
PLAN PROJE MÜDÜRLÜĞÜ
GÖREV, YETKİ VE ÇALIŞMA YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1- ( 1 ) Bu yönetmeliğin amacı, Kocasinan Belediye Başkanlığı, Plan Proje
Müdürlüğü’nün kuruluş, görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını
düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2- ( 1 ) Bu Yönetmelik, Plan Proje Müdürlüğü’ndeki personelin görev, yetki ve
sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını kapsar.
Dayanak
MADDE 3- ( 1 ) Kocasinan Belediye Meclisi’nin 02/04/2007 tarih ve 56 sayılı kararı ile kurulmuş
olan Plan Proje Müdürlüğü’ne ait bu yönetmelik; 03/07/2005 tarih ve 5393 sayılı Belediye
Kanunu ve ilgili mevzuat hükümlerine istinaden hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4- ( 1 ) Bu yönetmelikte geçen:
a) Belediye: Kocasinan Belediyesi’ni,
b) Başkanlık: Kocasinan Belediye Başkanlığı’nı,
c) Büyükşehir Belediyesi: Kayseri Büyükşehir Belediyesi’ni,
d) Müdürlük: Plan Proje Müdürlüğü’nü,
e) Müdür: Plan Proje Müdürü’nü
f) Yönetmelik: Plan Proje Müdürlüğü Görev ve Çalışma Yönetmeliği’ni ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Teşkilat ve Bağlılık
Teşkilat
MADDE 5- ( 1 ) Plan Proje Müdürlüğü’nün personel yapısı aşağıda belirtilen şekildedir.
a) Müdür
b) Şef
c) Memur
( 2 ) Müdürlüğün teşkilat yapısı aşağıdaki gibidir.
a) Müdür
b) Harita Şefi
c) Planlama Şefi
Bağlılık
MADDE 6- ( 1 ) Plan Proje Müdürlüğü, Belediye Başkanına veya görevlendireceği Başkan
Yardımcısına bağlıdır. Başkan, bu görevi bizzat veya görevlendireceği kişi eliyle yürütür.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Görev, Yetki ve Sorumluluk
Müdürlüğünün görevleri
MADDE 7- ( 1 ) Aşağıda belirtilen görevler, müdürlük tarafından yürütülür;
a) 03/05/1985 tarih ve 3194 sayılı İmar Kanunu, 21/07/1983 tarih ve 2863 sayılı
Eski Eserler Kanunu ve 21/02/1984 tarih ve 2981sayılı, 22/05/1986 tarih ve 3290 sayılı ,
18/05/1987 tarih ve 3366 sayılı İmar Affı Kanunları ve yönetmeliklerinde kendisine
verilen görevleri yürütmek,
b) Büyükşehir Belediyesi tarafından hazırlanan 1/5000 ölçekli nazım imar planlarını dikkate
alarak, başkanlık emri doğrultusunda 1/1000 ölçekli uygulama imar planlarının
hazırlanmasını ve hazırlanan planların Belediye Meclisi'ne gönderilmesini sağlamak,
c) Belediye Meclisi'nden çıkan plan kararlarının ilgili Koruma Bölge Kurulu'na ve
Büyükşehir Belediye Başkanlığı’na onaylanmak üzere gönderilmesi için plan paftaları ile
eklerini hazırlamak,
d) 1/1000 ölçekli planların onaylandıktan sonra 1 ay süreyle askıya çıkarılıp ilan edilmesi ve
bu sürede yapılan itirazların takip ederek ve inceleyerek yeniden Belediye Meclisi'ne
gönderilmesi için Başkanlık makamına sunum yapmak,
e) 1/1000 ölçekli uygulama imar planı değişiklik taleplerini incelemek, değerlendirmek,
değişikliğe ait plan paftalarını hazırlamak. Belediye Meclisi'ne iletmek üzere Başkanlık
Makamı’na sunmak, bu konuya ilişkin Meclis kararının gereğini yapmak,
f) Onaylı planlar hakkında açılan davalar için istenildiğinde teknik rapor hazırlamak,
g) Onaylı 1/1000 ölçekli imar planları hakkında tereddüde düşülen konularda uzmanlık
sahası çerçevesinde görüş vermek,
h) Plan çalışmalarının yapılabilmesi için; ön araştırma (analitik etüt) çalışmaları, (mülkiyet,
arazi kullanışı, anket, ilgili birimlerden görev alma gibi) yapıldıktan sonra karar
aşamasına getirmek ve planların hazırlanmasını sağlamak,
i) Plan yapım sürecinde; halihazır haritaları temin etmek, kamu, kurum ve kuruluşlarından
görüş almak, arazi tespiti için mevcut durum, topografya, jeomorfolojik, jeolojik ve benzeri
etütleri ve görüşleri temin etmek,
j) Planın uygulanması ile ilgili birimlere gönderilmesini, teklifin değerlendirilmesi
sonucunda ilgilisine bilgi verilmesini sağlamak, planın uygulanması sırasında ortaya
çıktığı bildirilen sorun ve çelişkileri giderici çalışmaları yürütmek,
k) İmar Planlarının Büyükşehir Belediyesi tarafından onaylanması ile ilgili süreç içinde talep
edilen evrakları temin etmek, planlar hakkında bilgi vermek ve sunumlar yapmak,
l) Kurum içi ve diğer kurumlarla koordinasyonunu sağlamak ve talepleri mevzuat
çerçevesinde sonuçlandırmak,
m) Başkanlık emri doğrultusunda toplumu bilgilendirmek amacıyla Müdürlüğün faaliyet
alanları ile ilgili yazılı ve görsel olarak halkı bilinçlendirecek, özendirecek kitap, kitapçık,
broşür basmak, bastırmak, ilan yolu ile tanıtım yapmak,
n) Proje üretme konusunda yeni teknolojileri öğrenmek, takip etmek, personelin bu amaçla
eğitimini sağlamak, konusu ile ilgili geliştirilen programların temini için Başkanlık
makamına bilgi vermek,
o) Gerekli görüldüğünde üniversitelerle, meslek odaları ve sivil toplum örgütleriyle,
mesleğin gelişimi ve proje teknolojileri ile ilgili diyaloglar kurmak, haberleşme ağı
kurmak, teknoloji ve bilgi alışverişini sağlamak,
p) İhtiyaç duyulan özel faaliyet alan ya da alanları ile ilgili olarak yönetmelik çıkartılması
teklifinde bulunmak,
r) Yıllık müdürlük bütçesinin hazırlamak,
s) Müdürlük demirbaş kayıtlarını tutmak,
t) Müdürlük ihtiyaçları için avans işlemlerini yapmak,
u) Müdürlük personelinin geliş-gidiş kontrollerini yapmak,
Müdürlük yetkisi
MADDE 9- ( 1 ) Müdürlük, bu yönetmelikte sayılan görevleri 03/07/2005 tarih ve 5393 sayılı
Belediye Kanununa dayanarak Belediye Başkanınca kendisine verilen tüm görevleri kanunlar
çerçevesinde yapmaya yetkilidir.
Müdürlüğün sorumluluğu
MADDE 10- ( 1 ) Müdürlük, Başkan tarafından verilen ve bu yönetmelikte tarif edilen görevler ile
ilgili yasalarda belirtilen görevleri gereken özen ve çabuklukla yapmak ve yürütmekle
sorumludur.
Müdürün görev, yetki ve sorumluluğu
MADDE 11- ( 1 ) Müdürün görevleri aşağıda belirtilmiştir;
a) Müdür, Belediyenin amaçları, prensip ve politikaları, stratejik plan hedefleri
doğrultusunda konuları ile ilgili mevzuat hükümleri çerçevesinde; Belediye sınırları
içerisinde üst ölçekli planlara göre diğer kurumlarla koordinasyonu sağlayarak imar planı
çalışmalarının yürütülmesini takip etmekten, imar planlarının yapılması, imar planı
revizyonu ve tadilatlarının yapılması ve incelenmesinden, Başkan Yardımcısı’na karşı
sorumludur.
b) Belediye sınırları içerisinde Başkanlık Makamı’nın öncülüğü ve belirlediği öncelikler
doğrultusunda planlama çalışmalarının yürütülmesini takip eder.
c) Büyükşehir Belediyesi tarafından hazırlanan 1/5000 ölçekli nazım imar planlarını dikkate
alarak, Müdürlük tarafından 1/1000 ölçekli uygulama imar planlarının hazırlanmasını ve
hazırlanan planların Belediye Meclisi’ne gönderilmesi için çalışmalar yapar.
d) Belediye Meclisi’nden çıkan plan kararlarının ilgili Koruma Bölge Kurulu’na ve
Büyükşehir Belediye Başkanlığı’na onaylanmak üzere gönderilmesini sağlar.
e) 1/1000 ölçekli planların onaylandıktan sonra 1 ay süreyle askıya çıkarılıp ilan edilmesini
ve bu sürede yapılan itirazların incelenerek yeniden Belediye Meclisi’ne gönderilmesini
sağlar.
f) İmar planı revizyonu ve tadilatlarının yapılması, ilgililerince teklif edilen tadilatların
incelenmesi çalışmalarını takip eder ve Belediye Meclisi’ne sunulmasını sağlar.
g) Planlama otomasyonunun sağlanması için biriminin üzerine düşen görevleri yerine
getirmesini sağlar.
h) Kurum içi ve diğer kurumlarla koordinasyonu sağlar ve talepleri değerlendirir.
i) Biriminde yürütülen çalışmaların ilgili bölümler arasındaki havale işlemlerinin
yürütülmesini sağlar.
j) Birimin yıllık performans programının hazırlanmasından ve takibinden sorumludur.
Harita Şefinin görev, yetki ve sorumlulukları
MADDE 12- ( 1 ) Harita şefinin görevleri aşağıda belirtilmiştir;
a) Yürürlükte bulunan Kanun ve Yönetmeliklere göre, ruhsat işlemine esas olan imar çaplarının düzenlenerek arşivlerinin oluşturulması, vatandaşların gayrimenkullerinin imar durumları vb. konulardaki taleplerini cevaplandırmak, resmi ve özel kurumların imar durumu vb. konular hakkındaki bilgi talepleriyle ilgili yazışmaların yapılması.
b) 3194 sayılı imar kanunu kapsamında kalan her türlü imar uygulamalarının incelenerek kontrollerinin yapılması ve encümene sunulması. Belediyemize ait taşınmazların bu kapsamda harita işlemlerinin yapılması.
c) Müdürlüğümüzle ilgili her türlü halihazır, aplikasyon ve alımların yapılması, muhtelif mahallelere ait 18. Madde uygulaması ve 2981 sayılı kanun sonucu vatandaşlar adına çıkan ferdi tapuların dağıtımının yapılması, Belediyemize ait taşınmazların tespitinin yapılarak, ifraz işlemlerinden sonra parsellerin satışa hazırlanması.
d) Belediyenin her türlü kamulaştırma, takas ve trampa işlemlerinin yürütülmesi, resmi kurumlarla ilgili gayrimenkullerin kamulaştırma, takas, devir, tahsis, ifraz, ihdas, yola terk vs. İşlemlerinin kayda alınarak encümene sunulması, Belediyeye ait satışa hazırlanan gayrimenkullerin satış izni için Belediye meclisinden izin alınması aşamasında gerekli belgelerin hazırlanması ve bu faaliyetlerle ilgili arşiv oluşturulması.
e) Müdürlüğümüz bünyesinde kent bilgi sistemine yönelik oluşturulan veri tabanının ve belediyemiz web sayfası üzerinden sunulan online harita sayfalarının yönetim ve güncelleştirme faaliyetlerini sürdürmek.
f) Kocasinan genelinde Kent Bilgi Sistemi / Coğrafi Bilgi Sistemi Çalışmalarının yürütülmesi,
g) Kent Bilgi Sistemi / Coğrafi Bilgi Sistemi Çalışmaları kapsamında yer alan Belediye Müdürlükleri ve kamu kurum/kuruluşlarına teknik destek hizmetinin verilmesi ve koordinasyonun sağlanması,
h) Belediye birimlerinin ihtiyaç duyduğu Coğrafi Bilgi Sistemi / Kent Bilgi Sistemi’ne yönelik uygulama programlarının hazırlanması.
I) Belediye birimlerinin ihtiyaç duyduğu Coğrafi Bilgi Sistemi / Kent Bilgi Sistemi’ne yönelik yazılım ve eğitim ihtiyaçlarının karşılanması,
j) Belediye coğrafi veri tabanının işletilmesi, yönetilmesi ve bakımının yapılması,
k) Coğrafi verilerin Belediye veri modeline uygun hale getirilmesi,
l) Coğrafi veri tabanında bulunan verilerin paylaşımının sağlanması, web servislerin hazırlanarak sunulması,
Planlama Şefinin görev, yetki ve sorumlulukları
MADDE 13- ( 1 ) 3194 sayılı İmar Kanunu ve Yönetmelikleri başta olmak üzere ilgili tüm kanun ve yönetmelikler ile Bakanlık, ilgili Bakanlıklar ve Belediye Başkanlığı Genelge Talimat ve Bildiriler çerçevesinde olmak üzere;
a) İlçe sınırları içerisindeki imar planı bulunmayan alanların bölgenin sosyo ekonomik yapısına uygun olarak 1/5000 ölçekli Nazım İmar Planı doğrultusunda 1/1000 ölçekli uygulama imar planlarını hazırlamak ya da kamu ihale kanunu hükümleri doğrultusunda hazırlattırmak,
b) 1/5000 ölçekli İmar planı bulunmayan veya ihtiyaca cevap vermeyen alanlarda Büyükşehir Belediye Başkanlığı’na teklif olarak sunulmak üzere 1/5000 ölçekli Nazım İmar Planı veya 1/5000 ölçekli Revizyon Nazım İmar Planı teklifi hazırlamak.
c) Yürürlükteki mevcut imar planlarının aksayan kısımlarının revizyonunu yapmak, yaptırmak, onaylatmak.
d) 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planı ve bu planlara ait değişiklik tekliflerini, Mevcut imar planı olan bölgelerden gelen mevzii imar plan tadilat tekliflerini ilgili kanun ve yönetmelik hükümlerine göre inceleyip, değerlendirmek ve Belediye Meclisine sunmak, bu konuya ilişkin olarak alınan meclis kararının gereğini yapmak.
e) Plan yapım surecinde;
a) En son onaylı kadastrosu üzerine hâlihazırı işlenmiş paftaları temin etmek,
b) Kamu Kurum ve Kuruluşlarından görüş almak,
c) Arazi tespiti için mevcut durum, mülkiyet yapısı, arazi kullanışı, topografya, jeomorfolojik, jeolojik vb. etütleri temin etmek.
f) Planın uygulanması sırasında çıkan her türlü sorun ve çelişkileri giderici çalışmaları yürütmek. Planın aksayan yanlarını giderme amacıyla plan tadilatı gerektiren şahıs tekliflerini incelemek. Planda değişiklik yapılması uygun görülürse, plan yapımından onaylanmasına kadar geçen aşamaları, plan değişikliği tekliflerini de yürütmek ve planın uygulanması için ilgili birimlere gönderilmesini, teklifin uygun görülmemesi durumunda ise ilgilisine bilgi verilmesini sağlamak
g) Belediye meclisinde kabulüne müteakip planları onanmak üzere B.Ş.B. Başkanlığına veya ilgili Koruma Bölge Kurulu’na onaylanmak üzere gönderilmesini sağlamak, onaylanma işlemlerinin takibini yapmak.
h) 1/1000 ölçekli planların onaylandıktan sonra 1 ay süreyle askıya çıkarılıp ilan edilmesini ve bu sürede yapılan itirazları takip etmek ve incelenerek yeniden Belediye Meclisi’ne gönderilmesini sağlamak.
ı) Plan askı süresi içerisinde 1/1000 ölçekli onanlı imar planlarına yapılan itirazları incelemek, değerlendirmek ve Belediye Meclisine sunmak, bu konuya ilişkin olarak alınan meclis kararının gereğini yapmak.
i) Onanlı 1/5000 ve 1/1000 ölçekli imar planları hakkında tereddüte düşülen konularda görüş vermek.
j) Alınan meclis kararları doğrultusunda kararların gereği için ilgili makam ve birimleri bilgilendirmek.
k) Onaylanan planların uygulayıcı müdürlüklere dağıtımını yapmak.
l) Yapılan plan değişikliklerinin bilgisayar ortamına aktarılmasını sağlamak.
m) Yapılacak hizmet işi ihale dosyalarını hazırlamak.
n) Onanlı planlar hakkında açılan her türlü davaya ait teknik rapor hazırlamak.
o) Kurum içi (birimler arası) ve diğer kurumlarla koordinasyonu sağlamak ve talepleri sonuçlandırmak.
p) Gerekli görüldüğünde üniversitelerle, meslek odaları ve sivil toplum örgütleriyle, mesleğin gelişimi ve proje teknolojileri ile ilgili diyaloglar kurar, haberleşme ağı kurar, teknoloji ve bilgi alışverişini sağlamak
r) Belediye Başkanlık Makamı’nca verilecek diğer benzer görevleri ifa etmek.
Evrak kayıt memurunun görev yetki ve sorumlulukları:
MADDE 14- ( 1 ) Evrak kayıt memurunun görevleri aşağıda belirtilmiştir;
a) Evrak Kayıt/Arşiv Memuru, Belediye’nin amaçları, prensip ve politikaları ile bağlı
bulunan mevzuat ve amirinin belirleyeceği esaslar çerçevesinde, Müdürlüğe gelen- giden
evrakın, dosyaların ve diğer vesikaların kayıt, zimmet ve dosyalama işlemlerini
yapmaktan Müdür’e karşı sorumludur.
b) Müdürlüğe gelen-giden evrakın, dosyaların ve diğer vesikaların kayıt, zimmet ve
dosyalama işlemlerini yapar.
c) Tüm belgelerin konusu ile ilgili önceki belgeler ve dosyalar ile irtibatını Müdür ve Bölüm
Sorumlularının kendisine vereceği direktifler doğrultusunda tesis eder.
d) Müdürlükte işlem gören dosyalara dosya kod numarası verilmesi, işin yazılması, arşive
giren ve arşivden çıkan dosyaların takibini yapar.
e) Gelen bir evrakın arşivde evveliyatı olup olmadığını takip eder. Evrakın evveliyatı varsa
dosyasına ekler.
f) Sonuçlandırılan ve çıkışı yapılan evrakın dosyasında hıfzını sağlar.
g) Müdürlük kalemindeki kayıt, zimmet, fihrist, gelen evrak, giden evrak kayıt defterleri ile
ilerde müdürlükçe gerekli görülecek diğer defterlerin tutulmasını ve kaydedilmesini
sağlar.
h) Gelen yazı ve belgelerin bilgisayar ortamında kaydını yapar.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Görev ve Hizmetlerin İcrası
Görevin alınması
MADDE 15 – ( 1 ) Müdürlüğe gelen tüm belgeler, dosyalar ve işler zimmet defterine kaydedilerek
ilgilisine verilir.
Görevin planlanması
MADDE 16 – ( 1 ) Müdürlükteki iş ve işlemler Müdür tarafından düzenlenen plan dâhilinde
yürütülür.
Görevin yürütülmesi
MADDE 17- ( 1 ) Müdürlükte görevli tüm personel, kendilerine verilen görevleri yasa ve
yönetmelikler doğrultusunda gereken özen ve süratle yapmak zorundadır.
BEŞİNCİ BÖLÜM
İşbirliği ve Koordinasyon
Müdürlük birimleri arasında işbirliği
MADDE 18- ( 1 ) Müdürlük dâhilinde çalışanlar arasındaki işbirliği ve koordinasyon, Müdür
tarafından sağlanır.
a) Müdürlüğe gelen tüm evraklar toplanıp konularına göre dosyalandıktan sonra müdüre
iletilir.
b) Müdür, evrakları gereği için ilgili personele tevzi eder.
c) Görevlilerin ölüm hariç her hangi bir nedenle görevlerinden ayrılmaları durumunda
görevleri gereği yanlarında bulunan her türlü dosya, yazı ve belgeler ile zimmeti altında
bulunan eşyaları bir çizelgeye bağlı olarak yeni görevliye devir teslimini yapmaları
zorunludur. Devir-teslim yapılmadan görevden ayrılma işlemleri yapılmaz.
d) Çalışanın ölümü halinde, kendisine verilen yazı, belge ve diğer eşyalar birim amirinin
hazırlayacağı bir tutanakla yeni görevliye teslim edilir.
Diğer kurum ve kuruluşlarla koordinasyon
MADDE 19- ( 1 ) Müdürlükler arası yazışmalar Müdür’ün imzası ile yürütülür. Müdürlüğün,
Belediye dışı özel ve tüzel kişiler, Valilik, Büyükşehir Belediyesi, Kamu Kurum ve Kuruluşları
ve diğer şahıslarla ilgili gerekli görülen yazışmalar; Müdür ve Başkan Yardımcısının parafı
Belediye Başkanının veya yetki verdiği Başkan Yardımcısının imzası ile yürütülür.
ALTINCI BÖLÜM
Evraklarla İlgili İşlemler ve Arşivleme
Gelen giden evrakla ilgili yapılacak işlem
MADDE 20 – ( 1 ) Müdürlüğe gelen evrakın önce kaydı yapılır. Müdür tarafından ilgili personele
havale edilir. Personel evrakın gereğini zamanında ve noksansız yapmakla yükümlüdür.
a) Evraklar ilgili personele zimmetle ve imza karşılığı dağıtılır. Gelen ve giden evraklar ilgili
kayıt defterlerine sayılarına göre işlenir, dış müdürlük evrakları yine zimmetle ilgili
Müdürlüğe teslim edilir. Müdürlükler arası havale ve kayıt işlemleri elektronik ortamda
yapılır.
b) Müdürlükte kullanılacak defter, kayıt ve belgeler, aynı bilgileri içerecek şekilde elektronik
ortamda da düzenlenebilir. Bu şekilde düzenlenecek defter, kayıt ve belgeler, gerektiğinde
çıktıları alınarak sayfa numarası verilmek ve yetkililerince imzalanmak suretiyle
konularına göre açılacak dosyalarda muhafaza edilir.
Arşivleme ve dosyalama
MADDE 21- ( 1 ) Müdürlüklerde yapılan tüm yazışmaların birer sureti konularına göre tasnif
edilerek ayrı klasörlerde saklanır. İşlemi biten evraklar arşive kaldırılır. Arşivdeki evrakların
muhafazasından ve istenildiği zaman çıkarılmasından arşiv görevlisi ve ilgili amiri sorumludur.
YEDİNCİ BÖLÜM
Denetim
Denetim ve disiplin hükümleri
MADDE 22- ( 1 ) Müdür tüm personelini her zaman denetleme yetkisine sahiptir.
SEKİZİNCİ BÖLÜM
Yönetmelikte hüküm bulunmayan haller
MADDE 23- ( 1 ) İşbu yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde yürürlükteki ilgili mevzuat
Hükümlerine uyulur.
Yürürlük
MADDE 24- ( 1 ) Yirmi beş maddeden ibaret bu yönetmelik Belediye Meclisi tarafından onaylanmasını takiben 3011 sayılı kanun doğrultusunda ilan edildiği tarihte yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 25- ( 1 ) Bu yönetmelik hükümlerini Belediye Başkanı yürütür.