T.C
KOCASİNAN BELEDİYE BAŞKANLIĞI
SAĞLIK İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ
GÖREV ve ÇALIŞMA YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Hukuki Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1: (1) Bu yönetmeliğin amacı Sağlık İşleri Müdürlüğünün görev alanını,
sorumluluk ve yetkilerini, görevlerin yerine getirilişini ve yetkilerin kullanımında başvurulacak yöntemleri belirlemektir.
Kapsam
MADDE 2: (1) Bu yönetmelik Kocasinan Belediye Başkanlığı Sağlık İşleri Müdürlüğü’nün
kuruluş, görev ve esasları ile Belediyemiz bünyesinde görev yapan personelin sağlık ile ilgili
işlemlerinin yürütülmesindeki çalışma usul ve esaslarını kapsar.
Hukuki dayanak
MADDE 3: (1) Sağlık İşleri Müdürlüğü 5393 sayılı Belediye Kanunu, 1593 sayılı Umumi
Hıfzıssıhha Kanunu, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu, 4857 sayılı İş Kanunu ve sair diğer mevzuatın verdiği yetkilerle hizmetlerini yürütmektedir.
Tanımlar
MADDE 4: (1) Bu yönetmeliğin uygulanmasında;
a) Belediye : Kocasinan Belediyesini,
b) Başkan : Kocasinan Belediye Başkanını,
c) Başkan Yardımcısı : Belediye başkanı tarafından konuyla ilgili olarak
görevlendirilen Kocasinan Belediye Başkan Yardımcısını,
ç) Birim : Sağlık İşleri Müdürlüğünü,
d) Müdür : Birim müdürünü
e) Şef : Sağlık İşleri Müdürlüğünde kadrolu Şefi,
f) Personel : Müdür ve şef tanımının dışındaki birim mensuplarını,
İKİNCİ BÖLÜM
Kuruluş ve Teşkilat
Kuruluş
MADDE 5: (1) Sağlık İşleri Müdürlüğü 5393 sayılı Belediye Kanununun 48 nci ve 22.04.2006 tarihli, 26147 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren “Belediye ve Bağlı Kuruluşları İle Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke Ve Standartlarına İlişkin Esaslar” Hükümlerine dayanarak Kocasinan Belediye Meclisinin 05.06.2006 tarih ve 56 sayılı kararı gereğince kurulmuştur.
Teşkilat
MADDE 6: (1) Sağlık İşleri Müdürlüğü İdari Teşkilatı Müdür ve büro teşkilatından oluşur.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Personelin Nitelikleri, Görev, Yetki, Sorumlulukları ve Müdürlüğün Görevleri ve
Çalışma Şekli
Personelin unvan ve nitelikleri
MADDE 7: (1) Sağlık İşleri Müdürlüğüne atanacak personelin unvan ve nitelikleri
aşağıdaki gibidir.
a) Sağlık İşleri Müdürü: 657 Sayılı Kanunun atamaya ilişkin maddelerinde öngörülen
ilkeler ve “İl Özel İdareleri, Belediyeler ve İl Özel İdareleri ve Belediyelerin Kurdukları Birlik, Müessese ve İşletmeler İle Bunlara Bağlı Döner Sermayeli Kuruluşlardaki Memurların Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Esaslarına Dair Yönetmelik” hükümleri doğrultusunda atanır.
b) Şef: 657 Sayılı Kanunun atamaya ilişkin maddelerinde öngörülen ilkeler ve “İl Özel
İdareleri, Belediyeler ve İl Özel İdareleri ve Belediyelerin Kurdukları Birlik, Müessese ve
İşletmeler İle Bunlara Bağlı Döner Sermayeli Kuruluşlardaki Memurların Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Esaslarına Dair Yönetmelik” hükümleri doğrultusunda atanır.
c) Memurlar: KPSS sınavı ile 657 Sayılı Kanunun atamaya ilişkin maddelerinde öngörülen
ilkeler doğrultusunda atanır.
ç) Sözleşmeli personel: 5393 sayılı yasanın 49. maddesine göre kadro karşılığı gösterilmek
ve sözleşme yapılmak suretiyle çalıştırılır.
d) İşçiler: Kamu Kurum ve Kuruluşlarının Daimi Kadrolarına İlk Defa İşçi Olarak
Alınacaklar Hakkında Uygulanacak Sınav Yönetmeliği hükümlerine göre atanır.
Müdürün görev, yetki ve sorumlulukları
MADDE 8: Sağlık İşleri Müdürünün görev, yetki ve sorumlulukları aşağıdaki gibidir.
a) Sağlık İşleri Müdürün Görevleri :
1) Belediye Başkanının Sağlık danışmanı olup gerekli sağlık hizmetlerini yürütür.
Müdürlüğü Başkanlık huzurunda temsil eder.
2) Müdürlüğün yönetiminde tam yetkili ve sorumlu kişidir.
3) Çalışmaları yasal olmak kaydıyla yazılı ve sözlü emirlerle yürütür.
4) Müdürlüğün sevk, idare ve disiplininden sorumludur.
5) Personeli arasında yazılı ve sözlü görev dağılımı yapar.
6) Müdürlüğün harcama yetkilisi ve Müdürlükte çalışan personelin birinci disiplin amiridir.
7) Müdürlüğün çalışma usul ve esaslarını belirleyip, programlayarak, çalışmaların bu
programlar doğrultusunda yürütülmesini sağlar.
8) Sağlık İşleri Müdürlüğü personelinin mesai ve çalışmalarını denetler, görev yapan bütün
personelin görev ve sorumluluklarının zamanında ve doğru olarak yerine getirilmesini, Belediyede çalışan personelin sağlık işlemlerinin mevzuat çerçevesinde yürütülmesini sağlar.
9) Sağlık İşleri Müdürlüğü ile diğer Müdürlükler arasında koordinasyonu sağlayarak
müdürlük ihtiyaçlarını temin eder, bilgi alışverişinde bulunur, hizmetin devamlılığı ve
etkinliği için gerekli işbirliği sağlar.
10) İş Sağlığı ve Güvenliği ile ilgili verilecek hizmetlerin dışındaki Sağlıkla ilgili verilecek hizmetleri koordine eder, hizmetlerin üretimi ve sunulmasını kontrol eder.
11) Üst makamlarca verilecek benzeri nitelikteki diğer görevleri yerine getirir.
b) Sağlık İşleri Müdürün Yetkileri:
1) Müdürlüğün işlevlerine ilişkin görevlerin, Başkanlık Makamınca uygun görülen
programlar gereğince yürütülmesi için karar verme, tedbirler alma ve uygulatma yetkisi.
2) Müdürlüğün işlevlerinin yürütülmesinde ihtiyaç duyulan yeni tedbirlerin ve yetkilerin
alınması için Başkanlık Makamına önerilerde bulunma yetkisi.
3) Müdürlük ile ilgili yazışmalarda 1.derece imza yetkisi.
4) Disiplin Amiri olarak personeline, mevzuatta öngörülen disiplin cezalarını verme yetkisi.
5) Müdürlüğüne bağlı kadro görevlerinin yerine getirilmesinde süreli ve ani denetlemeler
yapma, rastlayacağı aksaklıkları giderme yetkisi.
6) Sorumlu olduğu tüm görevlilerin yıllık izin kullanış zamanlarını tespit etme yetkisi.
7) Geçici süre görevde bulunamayacağı dönemlerde, müdürlüğe tayin şartlarını haiz olan
personelden birini müdürlüğe vekâlet etmek üzere belirleme ve makamın onayına sunma
yetkisi.
8) Birimdeki tüm görevlilerin işlevleri itibariyle görev dağılımını yapma yetkisi.
9) Müdürlüğünün faaliyet alanına giren konularda ilgili kişi, birim ve kuruluşlarla
haberleşme yetkisi.
10) Müdürlüğün bütçesini yapma ve kadronun tamamlanmasına çalışma yetkisi.
c) Sağlık İşleri Müdürünün Sorumlulukları:
5393 sayılı Belediye Kanunu,1593 sayılı Umumi Hıfzıssıhha Kanunu ve sair diğer Mevzuatın kendisine yüklediği görev ve yetkilerin yerinde ve zamanında kullanılmasından sorumludur.
Sağlık İşleri Müdürlüğü İdari İşler Şefliğinin Görevleri
Madde 9:
1) Birimler arasında koordinasyonu sağlamak.
2) Memurlar arsında iş bölümünü sağlamak.
3) Evrak ve yazışmalarda ilgili memurlar arasında görev dağılımını düzenlemek.
4) Evrak kayıtlarının ve evraklarla ilgili işlemlerin takip edilmesini sağlamak.
5) Kanun, tüzük ve yönetmeliklerle uygun olarak birim Müdürü tarafından Şefliğe verilen
görev ve talimatları yerine getirmek veya yerine getirilmesini sağlamak.
Sağlık İşleri Müdürlüğünün Görevleri ve Çalışma Şekli
MADDE 10:
a) Poliklinik İşlemleri:
1) Belediye çalışanlarının sağlık içinde çalışmaları için koruyucu sağlık hizmetlerine yönelik muayene ve tarama hizmetleri yürütmek.
2) İş gücü ve zaman kaybı olmaması için Belediye Başkanının veya Sağlık İşleri Müdürünün uygun gördüğü laboratuvar tetkiklerini yapmak.
3) Poliklinikte acil durumlarda kullanılmak üzere gerekli ilaç ve malzemeleri bulundurmak.
4) Elindeki her türlü tıbbi imkanı kullanarak acil durumlara müdahalede bulunmak,
Halk sağlığı ile ilgili her türlü sağlık sorununda danışmanlık ve eğitmenlik hizmetleri sunmak.
5) Sağlıkla ilgili diğer kurum ve kuruluşlarla işbirliği yapmak, kanun, yönetmelik
ve tamimler çerçevesinde ortak faaliyetlerde bulunmak ve destek sağlamak.
Müdürlüğe bağlı memurların görev ve sorumluluklar
MADDE 11: (1) Müdürlük emrinde görevli memurlar, kendilerine verilen görevleri
kanunlar, tüzükler, yönetmelikler, Başkanlık genelge ve bildirileri ile ilgili mevzuat çerçevesinde ve üst amirin emirleri doğrultusunda gecikmesiz ve eksiksiz olarak yapmakla yükümlüdürler.
Memurların görev yetki ve sorumlulukları
a) Doktorların Görevleri :
1) Kanun, tüzük ve yönetmeliklerle uygun olarak birim Müdürü tarafından kendisine
verilen görev ve talimatları yerine getirmek.
b) Hemşirelerin Görevleri :
1) Doktorlara, sağlıkla ilgili işlemlerde yardımcı olmak.
2) Görevlerini ifa ederken kullandıkları araç-gereçlerin muhafazasını sağlamak,
gereken ihtiyaçları birim Müdürüne bildirmek, eksik malzemelerin listesini hazırlayıp
tamamlatmak için çalışmak.
3) Aşı, poliklinik, laboratuar ve müdahale amaçlı kullanılan odaların tertip, düzen ve
temizliğini kontrol etmek, gerekirse yapmak ve yaptırmak.
4) Mesleki olarak Müdür tarafından verilecek olan diğer görevleri kanun, tüzük ve
yönetmeliklere uygun olarak yerine getirmek.
d) Sağlık Memurunun Görevleri :
1) Aşı, enjeksiyon, küçük tıbbi işlemlerde kendisine verilen görevleri yerine
getirmek, yaptığı işlerin kaydını tutmak.
2) Hemşirelerle birlikte tüm yardımcı sağlık hizmetlerini, kanun, yönetmelik ve
tamimlerle kendisine verilen yetkiler çerçevesinde yerine getirmek.
3) Görevlerini ifa ederken kullandığı malzemelerin, araç ve gereçlerin muhafazasını
sağlamak, gerekli ihtiyaçların listesini hazırlayıp eksiklerin tamamlanması için
çalışmak.
4) Mesleki olarak birim Müdürü tarafından verilecek olan diğer görevleri kanun,
tüzük ve yönetmelikler çerçevesinde yapmak.
e) Laborantın Görevleri :
1) Doktorlar tarafından kendisine verilen, mesleği ile ilgili görevleri (tahlil, tetkik)
yerine getirmek.
2) Yapmış olduğu görevleri ve işlemleri kayıt altına almak ve dosyalamak.
3) Laboratuvarına ve kullandığı malzemelerin muhafazasından, temizliğinden ve amaca
en uygun ve en verimli şekilde kullanılmasından birinci derece sorumlu olmak.
4) Gerekli malzemelerin listesini en az on gün öncesinden yapmak ve temini için
birim Müdürüne bildirmek.
f) Arşiv, Evrak ve Kayıt Memuru İşlerinden Sorumlu Memur Personelin Görevleri :
1) Poliklinik kayıt defterini tutmak, tanzim etmek, bu hizmetiyle ilgili olarak ilgili
kişilere yardımcı olmak, bilgi vermek.
2) Gelen ve giden evrak kayıt defterlerini tutmak.
3) Talep halinde arşiv kayıtlarını inceleyerek ilgililerine bilgi vermek ve
yardımcı olmak.
4) Sağlık İşleri Müdürünce kendilerine verilen diğer görevleri yapmak.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Hizmet ve Görevlerin İcrası, İşbirliği ve Koordinasyon
Hizmetlerin icrası
MADDE 12: (1) Sağlık işleri Müdürlüğündeki hizmetlerin icrası aşağıda gösterilmiştir.
a) Görevin kabulü: Müdürlüğe gelen evrak bilgisayara işlenip zimmet defterine
kaydedilerek ilgililerine verilir.
b) Görevin planlanması: Sağlık işleri Müdürlüğündeki çalışmalar Müdür tarafından
düzenlenen plan içerisinde yürütülür.
c) Görevin İcrası: Sağlık İşleri Müdürlüğü tüm personeli kendilerine verilen görevleri
gereken özen ve süratle yapmak zorundadır.
İşbirliği ve koordinasyon
MADDE 13:
1) Belediye birimleri arasında ve birim içi işbirliği ve koordinasyon
a) Sağlık İşleri Müdürlüğü ile diğer birimler arasında ve birim içi koordinasyon Müdür
tarafından sağlanır.
b) Sağlık İşleri Müdürlüğüne gelen tüm yazılar kayıt memurunda toplanır, konularına göre
dosyalandıktan sonra Müdür’e verilir.
c) Sağlık İşleri Müdürü dosyadaki evrakları gerekli memura havale eder.
d) Görevli personel evrakları niteliğine göre inceler ve sonuca ulaştırır.
2) Diğer kuruluşlarla koordinasyon : Sağlık İşleri Müdürlüğü, Valilik, tüm Kamu Kurum
ve Kuruluşları ile özel ve tüzel kişilerle yapacağı önemli yazışmalarını, sorumlu personel ve
Müdürün parafı ile Belediye Başkanı ve/veya ilgili Başkan Yardımcısı imzası ile yürütülür.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Denetim ve Disiplin
Müdürlük içi denetim
MADDE 14:
a) Personel en yakın amirinden başlayarak denetime tabi tutulur.
b) Sağlık İşleri Müdürü; Müdürlüğün tüm personelini her zaman gerek gördüğünde
denetlemek ve ilgilileri yönlendirmek yetkisine sahiptir.
Disiplin İşlemleri
MADDE 15: (1) Sağlık İşleri Müdürlüğünde çalışan personelle ilgili disiplin işlemlerini 657
sayılı Devlet Memurları Kanunu ile 4483 sayılı Memurlar ve Diğer Kamu Görevlilerinin
Yargılanması Hakkında Kanun, 4857 sayılı İş Kanunu, Toplu İş Sözleşmesi ve yürürlükteki ilgili diğer mevzuata uygun olarak yürütür.
ALTINCI BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Yönetmelikte yer almayan hususlar
MADDE 18: (1) İş bu yönetmelikte yer almayan hususlarda yürürlükteki ilgili umumi
hükümler çerçevesinde hareket edilir.
Yürürlük
MADDE 19: (1) Bu yönetmelik Belediye Meclisi tarafından onaylanmasını takiben
ilan edildiği tarihte yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 20: (1) Bu yönetmelik hükümlerini Belediye Başkanı yürütür.