E-Belediye

Çözüm Merkezi
E-İmar
Talep Sorgulama
Borç Ödeme
Asfalt Çalışmaları
Kurs Kayıt
Vefat İlanları
Kent Rehberi

İklim Değişikliği ve Sıfır Atık Müdürlüğü

İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ VE SIFIR ATIK MÜDÜRLÜĞÜ

GÖREV, YETKİ VE ÇALIŞMA YÖNETMELİĞİ

 

BİRİNCİ BÖLÜM

Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar

Amaç

MADDE 1- Bu yönetmeliğin amacı, Kocasinan Belediyesi İklim Değişikliği ve Sıfır Atık Müdürlüğü’nün kuruluş, görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını düzenlemektir.

Kapsam

MADDE 2- Bu Yönetmelik, İklim Değişikliği ve Sıfır Atık Müdürlüğündeki personelin görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını kapsar.

Dayanak

MADDE 3- Bu Yönetmelik 5393 Sayılı Belediye Kanunu, 5216 Sayılı Büyükşehir Belediyesi Kanunu, 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu, 22.02.2007 tarihli 26442 Sayılı Resmi Gazete ‘de yayımlanan Belediye ve Bağlı Kuruluşları İle Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmelik, Sıfır Atık Yönetmeliği ve diğer ilgili mevzuat hükümlerine ile 18.04.2007 tarih ve 5627 sayılı Enerji Verimliliği Kanunu ve 27.10.2011 tarih ve 28097 sayılı Resmi Gazete ‘de yayımlanan Enerji Kaynaklarının ve Enerjinin Kullanımında Verimliliğin Artırılmasına Dair Yönetmelik ve 05.12.2008 tarih ve 27075 sayılı Resmi Gazete ‘de yayımlanan Binalarda Enerji Performansı Yönetmeliğine dayanılarak hazırlanmıştır.

Tanımlar

MADDE 4- Bu yönetmelikte geçen:

Belediye      :Kocasinan Belediyesini,

Başkanlık    :Kocasinan Belediye Başkanlığını,

Başkan        :Kocasinan Belediye Başkanını

Müdürlük    :İklim Değişikliği ve Sıfır Atık Müdürlüğünü,

Müdür         :İklim Değişikliği ve Sıfır Atık Müdürünü

Yönetmelik :İklim Değişikliği ve Sıfır Atık Müdürlüğü Görev ve Çalışma Yönetmeliğini ifade eder.

İKİNCİ BÖLÜM

Teşkilat ve Bağlılık

Teşkilat

MADDE 5- İklim Değişikliği ve Sıfır Atık Müdürlüğü’nün teşkilat yapısı aşağıdaki gibidir.

1) Müdürlük

2) İklim Değişikliği servisi

3) Sıfır Atık servisi

4) Enerji servisi

5) Evrak Takip Servisi

Bağlılık

MADDE 6- İklim Değişikliği ve Sıfır Atık Müdürlüğü, Belediye Başkanına veya görevlendireceği Başkan Yardımcısına bağlıdır.

 

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Görev, Yetki ve Sorumluluk

Müdürlüğünün Görevleri

MADDE 7- Aşağıda belirtilen görevler, İklim Değişikliği ve Sıfır Atık Müdürlüğü tarafından yürütülür:

1) Müdürlük adına gelen tüm evrak ve belgelerin tasnifini yaparak gereğini yapmak,

2) İklim Değişikliği ve Sıfır Atık Müdürlüğü arşivinin düzenli ve temiz tutulmasını sağlamak,

3) Başkanlık Makamına, Belediye Meclisine ve Encümenine müdürlükle ilgili teklifler sunmak ve bu organlar­ca verilen kararların uygulamasını sağlamak,

4) İklim Değişikliği ve Sıfır Atık konuları ile ilgili ulusal ve uluslararası fuar, kongre, konferans, çalıştay, eğitim, kurs ve benzeri toplantılar düzenlemek ve bu sayılan konularda ulusal ve uluslararası başka kurum ve kuruluşlarca düzenlenecek çalışmalara katılım sağlamak,

5) Yerelde (kentler ve coğrafi bölgeler ölçeğinde) İklim Değişikliği ve Sıfır Atık ile mücadele çalışmalarının ulusal koordinasyonunu sağlamak ve İlçe İklim Değişikliği Eylem Planının ve Sıfır Atık eylem planının hazırlanması ve uygulanması için kapasite geliştirme faaliyetleri düzenlemek,

6) Yerelde İklim Değişikliği ve Sıfır Atık ile mücadele yaygınlaştırılmasına yönelik kurumsal ve kentsel kapasitenin geliştirmesi konusunda uygulanabilir projeler hazırlamak ve hazırlatmak,

7) İklim değişikliğine uyum politikalarının izlenmesi ve değerlendirilmesine yönelik çalışmaların koordinasyonunu sağlamak,

8) İklim Değişikliği, Sıfır Atık ve Yenilenebilir Enerji konularında yapılan çalışmaların görünürlüğünü artırmak ve bu konuda kamuoyunu bilgilendirilmek ve farkındalıklar yaratmak amacıyla çeşitli sosyal medya mecraları aracılığı ile yayımını sağlayacak çalışmalar yapmak dergi, bülten, kamu spotu hazırlamak ve hazırlatmak,

9) Yerel ölçekte Sera Gazı Envanteri Hesaplanması, Kurumsal ve İlçe Geneli Karbon Ayak İzi Hesaplanması ve İlçe İklim Değişikliği Eylem Planının ve Sıfır Atık eylem planının hazırlanması ve uygulanması için kapasite geliştirme faaliyetleri Kayseri Büyükşehir Belediyesi ile koordineli şekilde düzenlemek

10) Yerelde İklim Değişikliği ve Sıfır Atık ile mücadele yaygınlaştırılmasına yönelik kurumsal ve kentsel kapasitenin geliştirmesi konusunda uygulanabilir projeleri Kayseri Büyükşehir Belediyesi ile koordineli olarak hazırlamak ve hazırlatmak,

11) 4734 Sayılı Kamu İhale Kanunu ve 2886 sayılı Kanuna göre Tüm Müdürlükler tarafınca Teknik Şartnamesi hazırlanan mal, hizmet, yapım ihale dosyalarını hazırlamak ve geri dönüşüm satış ihalelerini hazırlamak,

12) İklim Değişikliği ve Sıfır Atık Müdürlüğü bu yönetmelikte sayılan görevler ile Belediye Başkanınca kendisine verilen tüm görevleri yürütürken işlemleri kanun, tüzük, yönetmelik, kararname, genelge ve tebliğlere uygun yapmak, gerekli özen ve çabukluğu göstererek neticelendirmekle yükümlüdür.

Müdürlük Yetkisi

MADDE 8- Müdürlük, bu yönetmelikte sayılan görevleri 03.07.2005 tarih ve 5393 sayılı Belediye Kanununa daya­narak Belediye Başkanı ve görevlendireceği başkan yardımcısı tarafından kendisine verilen tüm görevleri kanunlar çerçevesinde yapmaya yetkilidir.

Müdürlüğün Sorumluluğu

MADDE 9- Müdür, Belediye Başkanınca verilen veya bu yönetmelikte tarif edilen görevler ile ilgili yasalarda belirtilen görevleri gereken özen ve çabuklukla yapmak ve yürütmekle sorumludur.

Müdürün Görev, Yetki ve Sorumluluğu

MADDE 10- Müdürün görevleri aşağıda belirtilmiştir;

1) Müdürlüğün yönetiminde tam yetkili ve sorumlu kişi olup Müdürlüğü Başkanlık huzurunda temsil etmek,

2) Yasalarla verilen her türlü asli ve ek görevleri yapmak,

3) Müdürlük bütçesini hazırlamak,

4) Alt birim personeli arasında görev bölümü yapmak, izin, hastalık ve çekilme gibi nedenlerle ayrılan yetkili­lerin yerine, bir başkasının görevlendirilmesini sağlamak ve hizmetlerin aksamaması için gerekli önlemleri almak,

5) Müdürlük servislerinin planlı ve programlı bir şekilde çalışmalarını düzenleyerek, personel arasında uyumlu bir işbirliği ortamı kurulmasını sağlamak ve çalışmalarını izlemek ve denetlemek,

6) Çalışma verimini arttırmak amacıyla, mevzuat ve yargı kararları ile ilgili yayınları satın almak, abone olmak, bunlardan personellerin yararlanmasını sağlamak,

7) Müdürlükte görevli tüm personelin görevleri ile ilgili olarak kendilerini geliştirmeleri adına eğitimler aldır­mak,

8) Başkanlıkça onaylanan çalışma programının gerçekleşmesi için gereken malzemeyi temin etmek,

9) Müdürlükte yapılan çalışmalarla ilgili olarak belli aralıklarla toplantılar düzenlemek, çalışmaları değerlen­dirmek,

10) Müdürlüğe ait bütün kısımların çalışmalarını izlemek, denetlemek ve gerekli direktifleri vermek,

11) Müdürlüğün görev alanlarına giren konularda kesin kararlar vermek, çeşitli konulara ilişkin farklı yollar ve çözümler arasında son ve kesin seçim yapmak,

12) Müdürlük bütçesini etkin ve verimli kullanmak,

13) Diğer Müdürlükler arasında koordinasyonu sağlamak,

14) Terfi etmesi veya iş başında olmaması halinde, yerine görevini ifa edebilecek bir yardımcıyı yetiştirmek,

15) Gerekli gördüğü hususlarda emirlerini yazılı olarak vermek,

16) Müdürlüğün hizmet alanlarındaki görevli personellerin sevk ve idaresini yapmak,

17) Personelin görev bölümünü yapmalarından ve personelin devamından sorumlu olmak,

18) Müdürlüğün yıllık faaliyet planını Başkanlığın stratejik hedeflerine göre hazırlamak, faaliyet planına göre yıllık bütçesini Hesap İşleri Müdürlüğü ile koordineli olarak hazırlamak, Başkanlıkça belirlenmiş zamanda amirine vermek,

19) İş Sağlığı ve Güvenliği kurallarına bağlı olarak çalışılmasını sağlamak,

20) İç kontrol standartlarına uygun olarak iş süreçlerini hazırlatmak ve sürekli güncel tutulmasını sağlamak.

İklim Değişikliği Servisi Görev, Yetki ve sorumlulukları

MADDE 11- İklim Değişikliği Servisinin görevleri aşağıda belirtilmiştir;

1) İklim değişikliği konuları ile ilgili ulusal ve uluslararası fuar, kongre, konferans, çalıştay, eğitim, kurs ve benzeri toplantılar düzenlemek ve sayılan konularda ulusal ve uluslararası başka kurum ve kuruluşlarca düzenlenecek olan çalışmalara katılım sağlamak,

2) Yerelde (kentler ve coğrafi bölgeler ölçeğinde) iklim değişikliği ile mücadele çalışmalarının ulusal koordinasyonunu sağlamak, yerel ölçekte iklim değişikliği eylem planlarının hazırlanması ve uygulanması için kapasite geliştirme faaliyetleri düzenlemek/düzenletmek,

3) Yerelde iklim değişikliği ile mücadele yaygınlaştırılmasına yönelik kurumsal ve kentsel kapasitenin geliştirmesi konusunda uygulanabilir projeler hazırlamak ve hazırlatmak, İklim değişikliğine uyum politikalarının izlenmesi ve değerlendirilmesine yönelik çalışmaların koordinasyonunu sağlamak,

4) İklim değişikliği ve Yenilenebilir Enerji konularında yapılan çalışmaların görünürlüğünü artırmak ve bu konuda kamuoyunu bilgilendirilmek ve farkındalıklar yaratmak amacıyla çeşitli sosyal medya mecraları aracılığı ile yayımını sağlayacak çalışmalar yapmak dergi, bülten, kamu spotu hazırlamak ve hazırlatmak,

5) 5393 sayılı Belediye Kanunu, 1593 sayılı Umumi Hıfzıssıhha Kanunu, 2872 sayılı Çevre Kanunu ve bu kanuna bağlı yönetmelikler başta olmak üzere Çevre Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı/Çevre Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürlüğü ile yapılan yetki devri kapsamında ilgili mevzuatın çevre hususunda belediyemize verdiği görevleri yerine getirmek, İl Hıfzıssıhha Kurulu Kararları, İl Mahalli Çevre Kurul Kararları ile Belediye Meclis ve Encümen Kararlarını uygulamak,

6) Büyükşehir Belediyesi ve Çevre Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürlüğü tarafından yönetilen İklim Eylem Planı kapsamında kurumumuzca ilgili olan kısımlar gereğince hava, toprak ve gürültü kirliliğine neden olan ve insan sağlığını olumsuz yönde etkileyen her türlü faaliyeti belirlemek ve izlemek, olumsuz etkilerin önlenmesi, ilgili mevzuatta belirtilen sınır değerlere çekilmesi ve/veya bertaraf edilmesi yönünden kontrol ve denetimleri yapmak, gerekli tedbirlerin alınmasını ve uygulanmasını sağlamak, gerektiğinde ilgili kurum ve kuruluşlarla koordineli çalışmak, ölçüm, analiz vb. yapmak ve/veya yaptırmak, verileri toplamak, değerlendirmek ve sonuçlandırmak,

7) Büyükşehir Belediyesi ve Çevre Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürlüğü tarafından yönetilen İklim Eylem Planı kapsamında kurumumuzca ilgili olan kısımlar gereğince hava kalitesinin bozulmasına ve hava kirliliğine neden olan kaynakları bölgesel bazda belirleyerek kontrol altına almak, hava kirliliğini önleme tedbirleri kapsamında uygulamaya yönelik yasal yükümlülükler çerçevesinde gerekli tespit, denetim ve kontrolleri yapmak ve yürütmek, apartman, site ve işletme kaynaklı ısınma, ulaşım ve endüstriyel kaynaklı kirliliğin kontrolü ile ilgili yönetmeliklerin yanı sıra il merkezi bazında alınan kararlar doğrultusunda uygulamaları yapmak ve yürütmek,

8) Çevre mevzuatını ilgilendiren konularda oluşturulacak komisyonlara katılmak, çalışma konularına ilişkin projeler geliştirmek, uygulamak ve ilgili platformlarda (sempozyum, seminer, panel, fuar vb.) Kocasinan Belediye Başkanlığını temsil etmek, çevre hususunda hizmet bütünlüğü açısından çalışma konularıyla ilgili olarak kurumsal anlamda ilgili müdürlük ve birimlerin yanı sıra çevre konusunda görev verilmiş kişi, kurum, kuruluşlar ve sivil toplum örgütleriyle Kocasinan Belediye Başkanlığının direktifi ile koordinasyon sağlayarak ortak çalışmalar yapmak,

9) Çevre bilincinin geliştirilmesi ve yerleştirilmesine yönelik eğitim ve bilgilendirme faaliyetlerinde bulunmak, eğitim programları hazırlamak, planlamak ve uygulamak, çevre etkinlikleri düzenlemek, yapılan etkinlik ve organizasyonlara katılmak, bu hususta ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla işbirliği yapmak,

10) Çalışmaları ile ilgili denetim ve kontrol planlarını hazırlamak, programlamak, zamanında uygulanmasını sağlamak, aylık ve yıllık faaliyet raporunu hazırlayarak Başkanlık Makamına sunmak,

11) Stratejik plan ve performans programları hazırlamak, stratejik plana uygun bütçe taslağını hazırlamak ve Mali Hizmetler Müdürlüğüne göndermekle yükümlüdür.

Sıfır Atık Servisi Görev, Yetki ve sorumlulukları

MADDE 12- Sıfır Atık Servisinin görevleri aşağıda belirtilmiştir;

1) 5216 Sayılı Büyükşehir Belediyesi Kanunu, 5393 sayılı Belediye Kanununda belirlenen görev, yetki ve sorumluluklar, 2872 sayılı Çevre Kanunu ve bu Kanuna istinaden yürürlükte olan/yürürlüğe girecek yönetmeliklere istinaden verilen/verilecek yetkiler ile tabi olunan diğer mevzuatı uygulamak,

2) Sürdürülebilir kalkınma ilkesine bağlı, İl Sıfır Atık Yönetim Planına uygun olarak değerlendirilebilir nitelikteki (atık ambalaj, bitkisel atık yağ, elektronik atık, atık pil, tekstil, cam, vb.) atıkların toplanması, depolanması ve yeniden değerlendirilmesine ilişkin hizmetleri yerine getirmek veya getirtmek, bu amaçla tesisler kurmak, kurdurmak, işletmek veya işlettirmek,

3) Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı’nın yayımladığı 28.03.2022 tarihli 2022/6 sayılı Genelgesi’ne istinaden; Kocasinan Belediye mücavir alan sınırları içerisinde bağımsız atık toplayıcılığı yapan kişiler hakkında gerekli çalışmaları yapmak,

4) Yürürlükteki mevzuatta belirlenen görev, yetki ve sorumluluklar kapsamında iş ve işlemleri yürütmek, bu amaçla Müdürlük içerisinde gerekli servisleri kurmak ve organizasyonu yapmak, ihtiyaç duyulan araç, gereç, ekipman vb. sağlamak,

5) Çevre ve halk sağlığının korunmasına ilişkin olarak rutin ve/veya şikâyete istinaden yapılan kontrol/denetimlerde, kirlenmeye sebep olan kişi, kurum veya kuruluşlar hakkında yetki çerçevesinde gerekli yasal ve idari işlemleri uygulamak, yapılan kontrol/denetimlerde tespit edilen yetki dışı konularda ise yetkili kurumlara gerekli bildirimleri yapmak,

6) Yürürlükteki mevzuatta belirlenen görev ve sorumlulukların gerektirdiği konularda koordinasyonu sağlamak, gerektiğinde İlçe Belediyeleri, yetkilendirilmiş kurum/kuruluş, lisanslı firmalar ve ilgili diğer kurum ve kuruluşlar ile sözleşmeler ve/veya protokoller yapmak/yaptırmak, bilgilendirici eğitim faaliyetleri yapmak/yaptırmak, düzenlenen etkinlik, eğitim ve organizasyonlara katılım sağlamak,

7) Yürürlükteki mevzuatta belirlenen görev ve sorumlulukların gerektirdiği; her türlü yapım, hizmet, mal alım ve danışmanlık ihaleleri ve doğrudan temin için, ilgili mevzuatta belirlenen esas ve usuller çerçevesinde iş ve işlemleri yürütmek,

8) Etüt, plan ve proje yapmak/yaptırmak, bu amaçla ilgili kamu kurum ve kuruluşları, üniversiteler, sivil toplum kuruluşları ve özel şirketlerle işbirliği yapmak/hizmet almak,

9) Stratejik plan, faaliyet raporu, performans bilgileri, bütçe çalışmaları konularında Başkanlık Makamına sunulmak üzere Raporlamaları hazırlamak,

10) Müdürlüğün sorumluluğunda olan ve ayrı biriktirilmesi gereken ambalaj atıkları, bitkisel atık yağlar, tekstil atıkları, elektronik atıklar gibi atıkların kaynağında ayrı biriktirilmesini teşvik etmek amacıyla hediye promosyon vs. alımını ve dağıtımını yapmak.

 

 

 

Enerji Servisinin Görev, Yetki ve Sorumlulukları

MADDE 13- Enerji Servisinin görevleri aşağıda belirtilmiştir;

1) 5627 sayılı Enerji Verimliliği Kanunu, İçişleri Bakanlığının 2019/18 sayılı Cumhurbaşkanlığı’nın Kamu Binalarında Enerji Tasarrufu Konulu Genelgesi, Kurum Binalarında Tasarruf Hedefi ve Uygulama Rehberi, 2012- 2023 Enerji Verimliliği Strateji Belgesi, 2017-2023 Ulusal Enerji Verimliliği Eylem Planı ile 2024-2030 Ulusal Enerji Verimliliği Planına istinaden yürürlükte olan/yürürlüğe girecek yönetmeliklere istinaden verilen/verilecek yetkiler ile tabi olunan diğer mevzuatı uygulamak,

2) 5627 sayılı Enerji Verimliliği Kanunu ve bu kanuna göre çıkarılan yönetmelik, genelge, tebliğler ile 2019/18 sayılı Cumhurbaşkanlığının Kamu Binalarında Enerji Tasarrufu konulu Genelgesi, Kurum Binalarında Tasarruf Hedefi ve Uygulama Rehberi ile bunlara bağlı çıkarılacak mevzuat haricinde başka görev ve sorumluluk verilmeden enerji yöneticisi olarak görevlendirilir.  

3) Valilik Enerji Yönetim Birimi yönergesi kapsamında, Kurum Enerji Yöneticileri, Kurum İlçe Enerji Yöneticileri ve Kurum Bina Enerji Verimliliği Sorumluları İl Enerji Yönetim Birimi koordinesi kapsamında çalışır. 

4) Enerji yönetimi ve verimliliği kapsamında toplantıların yapılması, enerji verimliliği çalışmalarının planlanması, denetlenmesi, raporların hazırlanması, Enerji Verimliliği Yazılımına bilgilerin girilmesi, kontrol edilmesi iş ve işlemlerini Valilik Enerji Yönetim Birimi ile koordineli biçimde yapar. 

5) Enerji Kaynaklarının ve Enerjinin Kullanımında Verimliliğin Artırılmasına Dair Yönetmeliğin 30 uncu maddesi kapsamında, Enerji Tabi Kaynaklar Bakanlığı tarafından kamu kesimine ait enerji yöneticisi görevlendirmekle yükümlü binalarda, enerji verimliliğinin artırılmasına yönelik tedbirlerin ve bunların fayda ve maliyetlerini belirlemek üzere etüt yapılacak kurumların belirlenmesi, sürecin takip edilerek Enerji Tabi Kaynaklar Bakanlığı ile işbirliği yapılması,  

6) 05/12/2008 tarih ve 27075 sayılı Resmi Gazete ‘de yayımlanan Binalarda Enerji Performansı Yönetmeliği gereği kamu kurumlarına ait binalarda Enerji Tabi Kaynaklar Bakanlığı ile işbirliğinde Enerji Kimlik Belgesi’nin alınmasının sağlanması, her yıl geçerliliğinin  devam ettirilmesi,

7) Enerji yönetimi konusunda hedef ve öncelikleri tanımlayan bir enerji politikasının oluşturulması enerji yöneticisinin veya enerji yönetim biriminin hiyerarşik yapı içindeki yerinin görev, yetki ve sorumluluklarının tanımlanması, Kocasinan Belediyesi birim yetkililerinden enerji komisyonu oluşturulması, bunları yazılı kurallar halinde yayımlamak suretiyle tüm çalışanların ve enerji yönetimi faaliyetleri ile ilgili kişilerin bunlardan haberdar edilmesi,

8) Enerji kullanımına ve enerji yönetimi konusunda yapılan çalışmalara ilişkin yıllık bilgilerin her yıl mart ayı sonuna kadar Enerji Tabi Kaynaklar Bakanlığı’na gönderilmesi, Enerji Tabi Kaynaklar Bakanlığı bünyesinde bulunan Enerji Verimliliği Portalına (ENVER)  veri girişlerinin yapılması veya yapılmasının sağlanması,

9) Kurum bünyesindeki binalarda enerji yönetim faaliyetlerinin belgelendirmeye esas olan yürürlükteki ulusal veya uluslararası TS EN ISO 50001 Enerji Yönetim Sistemi-Kullanım Kılavuzu ve Şartlar Standardına uygun şekilde yürütülmesi veya yürütülmesinin sağlanması, TS EN ISO 50001 Enerji Yönetim Sistemi belgesinin her yıl TSE veya yeterliliği olan akreditasyon kurumu tarafından yapılacak denetleme süreçlerini sağlamak,

10) Enerji yöneticisi değişikliklerinde, görevde bulunanın ayrılmasını takip eden altmış takvim günü içinde yeni enerji yöneticisinin görevlendirilerek Enerji Tabi Kaynaklar Bakanlığı’na bildirilmesi,     

11) Kamuda enerji tüketiminin azaltılması için kamu çalışanlarını bilinçlendirmek amacıyla hizmet içi eğitim seminerleri düzenlenmesi,

12) Enerji Verimliliği Denetim Yönetmeliği gereği Bakanlık denetçilerinin, Valilik Enerji Yönetim Birimi Yönergesi gereği enerji yöneticisi, çalışanları ve proje uzmanlarının yerinde yapacağı denetleme ve incelemeler için talep edilen her türlü bilgi ve belgenin verilmesi ve gereken şartların sağlanması,

13) Kamu kurumlarına ait bina ve eklentilerde enerji verimliliğinin artırılmasına yönelik Enerji Etüt Raporu ile belirlenen önlemlerin uygulanmasına ilişkin olarak, tasarruf veya performans garantili proje uygulamaları, periyodik bakım, onarım ve kurulumda hizmet alınacak veya sözleşme yapılacak gerçek yada tüzel kişilerin yetkilendirilmiş olması şartına uyulması, Enerji Etüt Raporu geçerliliğinin devam ettirilmesi,

14) Serbest tüketici kapsamında olan kamu kurumlarınca indirimli elektrik, doğalgaz ve su anlaşmaları için altyapı oluşturulması ve sözleşme hazırlanması,

15) Her yıl Ocak ayının ikinci haftasında kutlanan Enerji Verimliliği Haftası etkinlikleri kapsamında, Enerji Tabi Kaynaklar Bakanlığı ile koordineli olarak tanıtım ve bilinçlendirme etkinliklerinin düzenlenmesi veya Enerji Tabi Kaynaklar Bakanlığı tarafından organize edilen etkinliklere katkıda bulunulması,   görevlerini yapar.  

 

Evrak Takip Servisinin Görev, Yetki ve Sorumlulukları

MADDE 14- Evrak Takip Servisinin görevleri aşağıda belirtilmiştir;

1) Müdürlüğe gelen evrak ve dosyaların kaydını yapmak, havale edilmesi için Müdüre verilmek,

2) Müdürün havale ettiği evrak ve dosyaların, dağıtımını ve takibini yapmak,

3) Müdürlük dışına gidecek evrakların kayıttan sonra zimmet defteriyle ilgili yerlere imza karşılığında teslim etmek,

4) Satın alma talep ve onayları ile diğer yazıları yazmak, takip etmek ve arşivlemek,

5) Müdür tarafından verilecek diğer görevleri yapmak.

6) Müdürlüğe ait araç gereç ve demirbaş malzemeleri muntazam bir şekilde tutarak ihtiyaçları tespit etmek,

7) Müdürlük arşivinde bulunan dosyaları muhafaza etmek,

8) Müdürlüğün günlük, aylık ve yıllık istatistiki bilgilerini çıkarmak,

9) Müdürlüğün faaliyet, program ve raporlarını hazırlamak,

10) Müdürlüğün kurum içi ve kurum dışı yazışmalarını hazırlamak ve takip etmek,

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

Görev ve Hizmetlerin İcrası

Görevin Alınması

MADDE 15- Müdürlüğe gelen tüm belgeler, dosyalar ve işler zimmet defterine kaydedilerek ilgilisine verilir.

Görevin Planlanması

MADDE 16- İklim Değişikliği ve Sıfır Atık Müdürlüğündeki iş ve işlemler Müdür tarafından düzenlenen plan dâhilinde yürü­tülür.

Görevin Yürütülmesi

MADDE 17- Müdürlükte görevli tüm personel, kendilerine verilen görevleri yasa ve yönetmelikler doğrultusunda gereken özen ve süratle yapmak zorundadır.

BEŞİNCİ BÖLÜM

İşbirliği ve Koordinasyon

Müdürlük Birimleri Arasında İşbirliği

MADDE 18- Müdürlük dâhilinde çalışanlar arasındaki işbirliği ve koordinasyon, Müdür tarafından sağlanır.

1) Müdürlüğe gelen tüm evraklar toplanıp konularına göre dosyalandıktan sonra Müdüre iletilir.

2) Müdür, evrakları gereği için ilgili personele tevzi eder.

3) Görevlilerin ölüm hariç her hangi bir nedenle görevlerinden ayrılmaları durumunda görevleri gereği yanlarında bulunan her türlü dosya, yazı ve belgeler ile zimmeti altında bulunan eşyaları bir çizelgeye bağlı olarak yeni görevli­ye devir teslimini yapmaları zorunludur. Devir-teslim yapılmadan görevden ayrılma işlemleri yapılmaz.

4) Çalışanın ölümü halinde, kendisine verilen yazı, belge ve diğer eşyalar birim amirinin hazırlayacağı bir tutanakla yeni görevliye teslim edilir.

Diğer Kurum ve Kuruluşlarla Koordinasyon

MADDE 19- Müdürlükler arası yazışmalar Müdür’ün imzası ile yürütülür. Müdürlüğün, belediye dışı özel ve tüzel kişiler, Valilik, Büyükşehir Belediyesi, Kamu kurum ve kuruluşları ve diğer şahıslarla ilgili gerekli görülen yazışmalar; Müdür’ün parafı ile Bağlı Bulunduğu Başkan Yardımcısı veya Belediye Başkanının imzası ile yürütülür.

ALTINCI BÖLÜM

Evraklarla İlgili İşlemler ve Arşivleme

Gelen Giden Evrakla İlgili Yapılacak İşlem

MADDE 20- Müdürlüğe gelen evrakın önce kaydı yapılır. Müdür tarafından ilgili personele havale edilir. Personel evrakın gereğini zamanında ve noksansız yapmakla yükümlüdür.

Arşivleme ve Dosyalama

MADDE 21- Müdürlüklerde yapılan tüm yazışmaların birer sureti konularına göre tasnif edilerek ayrı klasörlerde saklanır. İşlemi biten evraklar arşive kaldırılır. Arşivdeki evrakların muhafazasından ve istenildiği zaman çıkarılma­sından arşiv görevlisi ve ilgili amiri sorumludur.

1) Gelen Evrak Defteri

2) Giden Evrak Defteri

3) Gelen Evrak Dosyası

4) Giden Evrak Dosyası

YEDİNCİ BÖLÜM

Denetim

Denetim ve Disiplin Hükümleri

MADDE 22- Müdür tüm personelini her zaman denetleme yetkisine sahiptir.

SEKİZİNCİ BÖLÜM

Çeşitli ve Son Hükümler

Yönetmelikte Hüküm Bulunmayan Haller

MADDE 23- İşbu yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde yürürlükteki ilgili mevzuat hükümlerine uyulur.

Yürürlük

MADDE 24- Bu yönetmelik, Belediye Meclisi tarafından kabulüne müteakip yayımlandığı tarihte yürürlüğe girer.

Yürütme

MADDE 25- Bu yönetmelik hükümlerini Belediye Başkanı yürütür.